Rozliczenia PIT za pomocą internetu

przez | 15 września 2021
Urząd skarbowy stworzył w tym roku opcję rozliczania się z fiskusem przez Internet. Może to być spore ułatwienie, co najważniejsze dla ludzi niepełnosprawnych. Takie rozwiązanie ma także na celu zminimalizowanie kolejek w instytucji i co za tym idzie, skrócenie czasu oczekiwania na dotarcie do okienka. Jest to kolejny etap w programie automatyzacji pracy urzędów skarbowych, który wprowadzono zaraz po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Weryfikacja użytkownika

Urząd skarbowy

Autor: Tomasz Czerko
Źródło: http://www.flickr.com

Rozpoznanie płatnika w systemie elektronicznym odbywa się po numerze pesel, aktualnie zakładane jest uruchomienie systemu podpisu elektronicznego, który ma gwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa. Rozliczenie pit online jest szybkie i łatwe. Nie należy do tego zatrudniać w księgowego. Należy otrzymać identyfikator i hasło w najbliższym urzędzie skarbowym i złożyć deklarację internetową. Dobrym pomysłem może być zainstalowanie specjalnego, bezpłatnego programu do rozliczania podatków.

Czy to zagadnienie niezwykle Cię interesuje? Jeżeli tak, to wejdź tutaj i poznaj naszą firmę (http://lexperts.pl/uslugi/prawo-miedzynarodowe/) – poznasz w tym miejscu nieziemsko ciekawe informacje.

Znaczące jest, żeby takie oprogramowanie było aktualne na obecny rok podatkowy. Żeby znaleźć taki program wystarczy wpisać w wyszukiwarce internetowej hasło takie jak: program do pitów.

Zaciekawił Cię ten frapujący artykuł? Chcesz zobaczyć jego merytoryczne źródło? Zatem chcemy zasugerować Ci zweryfikowanie nowej witryny.

Później należy wpisać określone wartości w podświetlone pola, a aplikacja sama ustali należność w stosunku do fiskusa i wygeneruje dokument, który należy wysłać do urzędu.

Automatyzacja urzędówUrząd skarbowy to nie jedyna instytucja, która przechodzi w tym czasie komputeryzację. Większa część państwowych instytucji jest w trakcie digitalizacji dokumentów na nośniki komputerowe. Oznacza to dużo ułatwień, link do www jest tylko jednym z nich. Nowością ostatniego okresu jest stworzona przez służbę zdrowia możliwość elektronicznej kontroli składek zdrowotnych. Rejestrując się w urzędzie można później szczegółowo prześledzić na jakie cele zostały przeznaczone konkretne części składki, ile kosztowało poprzednie leczenie i zapoznać się z wieloma innymi, ciekawymi danymi. Jest to bardzo pomocne narzędzie do weryfikacji pracy urzędników, niestety tak daleko idące pomysły nie są planowane dla urzędów skarbowych.