Programy lojalnościowe – jak je zdefiniować, dla jakich osób są przeznaczone oraz w jakim celu?

przez | 15 września 2021
Programy lojalnościowe spotykane są w naszym życiu niemal na co dzień. Są to takie działania marketingowe, jak między innymi punkty zdobywane za zakupy. Za ich pomocą możemy dokupić kolejną rzecz za darmo lub niższą cenę. Takie programy zapewniają dobrą współpracę z klientem. Zazwyczaj są one efektywne i w pełni spełniają swoje zadania.

kupony lojalnościowe

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku branż, w których klienci zakupują produkty często, a ciągły kontakt z nimi jest bardzo istotny dla działania firmy, programy lojalnościowe są naprawdę korzystne i przydatne – zobacz Bonus Club. Trzeba pamiętać, że właśnie z tego powodu powinno się je tworzyć – dla zbudowania prawidłowej współpracy z najlepszymi klientami. Wydaje się jasne, że w przedsiębiorstwach, w których sprzedawany towar nie jest takim, jaki nabywa się często, programy lojalnościowe mogą być się problematyczne i głównie po prostu nieprzydatne. Przykładowo sprzęt RTV czy AGD nabywamy raczej rzadko, zbieranie punktów bywa w takich sklepach trudne. Rzecz jasna firmy rozstrzygają również i tę przeszkodę, przykładowo tworząc jeden program lojalnościowy dla kilku firm. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że tego typu kroki marketingowe nie zawsze się sprawdzą.

Żeby zaproponować użytkownikom kart naprawdę wartościowe nagrody, należy wliczyć ich cenę w koszty nabywanych na co dzień przedmiotów. Jeżeli nie jest to działalność, w której jeden klient często robi zakupy – nasz cennik przestaje być konkurencyjny, zamiast więc zyskać, tracimy.

Pasjonuje Cię opisywana kwestia? Jeżeli tak, to zapraszamy do lektury (http://www.coka.pl/uslugi-medyczne/leczenie/leczenie-amd-i-plamki/) pokrewnego artykułu – on także jest godny zainteresowania.

Wprowadzane programy lojalnościowe powinny być naprawdę dobrze przemyślane. Gdy przedsiębiorstwo decyduje się na wdrożenie programu, należy skrupulatnie i interesująco przygotować katalog nagród. Po pierwsze powinny być rzeczywiście atrakcyjne. Nikt nie będzie chciał zbierać punktów, aby w zamian otrzymać długopis lub smycz na klucze. Dobrym rozstrzygnięciem jest również umieszczanie loga na produkcie. Za jego pomocą klient będzie pamiętał od kogo otrzymał sprawdź ofertę (link do strony). To powiększy więź z danym przedsiębiorstwem. Dodatkowym plusem będą z całą pewnością zniżki dla użytkowników. Zwiększenie liczby punktów do zdobycia w konkretnym okresie również jest doskonałym zamysłem.

przykład karty lojalnościowej

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe to prawidłowy sposób zapewniania długotrwałych kontaktów z klientami. Dzięki takim akcjom zatrzymujemy przy sobie określoną grupę użytkowników, którzy mogą poczuć, że są naprawdę istotni dla przedsiębiorstwa. Należy jednak nie zapomnieć, że tego rodzaju działania marketingowe muszą być rzeczywiście dobrze przemyślane oraz planowane, tylko w takim wypadku możemy liczyć na duży sukces.