Jaka może być rola pozytywnych emocji w relacjach z klientami.

przez | 10 lipca 2021
W czasach zaciekłej rywalizacji pomiędzy przedsiębiorstwami o utrzymanie udziału w rynku danych usług i towarów, czynnikiem warunkującym nie dość, że dobrą kondycję firmy, ale czasem wręcz jej przetrwanie wśród konkurencji, jest satysfakcjonująca jakość obsługi klienta.

Dotyczy to zarówno relacji biznesowych miedzy kontrahentami, jak też poziomu obsługi klienta indywidualnego, z którym relacje są raczej luźne, czasami nawet tylko jednorazowe. Pomimo jednorazowości takich transakcji, również i taki klient musi być należycie traktowany, gdyż w dużym stopniu może się on przyczynić do rozprzestrzeniania się korzystnej lub niekorzystnej opinii o firmie. A skuteczność oddziaływania popularnie nazwanego marketingu szeptanego, polegającego dokładnie na osobistych poleceniach pomiędzy konsumentami, jest w obecnych czasach bardzo istotna.

Przeprowadzane najczęściej przez firmę badania marketingowe mają na celu potwierdzić lub weryfikować trafność zastosowanej strategii działania i zakładają badanie produktu albo usługi, badanie rynku w tym głównie bezpośredniej konkurencji a także badanie secret client wybranych rodzajów promocji. Ciągle niewiele przedsiębiorstw skupia się nad tym, w jaki sposób ich relacje z indywidualnym klientem wpływają na wizerunek, a w konsekwencji na sprzedaż i w dalszej perspektywie na ogólną kondycję firmy.

Podoba Ci taki artykuł? To świetnie, sprawdź stronę noże do strugarki 600 pod tym adresem. Zobaczysz tam większą ilość informacji na tego typu temat.

To bardzo duże zaniedbanie, bowiem większość firm funkcjonujących na rynku działa właśnie w oparciu o potrzeby klientów indywidualnych.

Wobec tego badanie satysfakcji klientów powinno być jednym z najistotniejszych badań stosowanych regularnie, jako recepta na wykreowanie właściwej polityki w zakresie nie tylko jakości czy koszyka produktów, lecz głównie pod kątem relacji klienta z firmą. Badanie takie umożliwia przede wszystkim dopasowanie działań do oczekiwań klientów. W dzisiejszym modelu biznesowym, w którym raczej trudno jest konkurować na płaszczyźnie produktowej, należy dołożyć starań, żeby istotną wartością dodaną odróżniającą firmę od innych były pozytywne emocje kojarzone z obsługą klienta.