Lojalność , czyli programy partnerskie- aktualne badania

przez | 10 lipca 2021
Lojalność kojarzy nam się z pozytywnymi sytuacjami. W życiu prywatnym ciężko jest zmierzyć czyjąś lojalność, ale już przy marketingu nie jest to aż tak skomplikowane. Nie raz mieliśmy okazję słyszeć o programach lojalnościowych i na sto procent sami w takowych, choć może nie zawsze świadomie, uczestniczymy. Posiadamy karty stałego klienta, które są właśnie częścią tego rodzaju programów. Programy lojalnościowe to sposób stosowany od dawna, ludzie dzięki temu, że dostają kartę stałego klienta mają poczucie, że ktoś ich docenił.

Dostają dzięki temu też wiadomości na maila o zniżkach dla wszystkich, ale również o rabatach jedynie dla nich. Firmy chcą, by klienci do nich powrócili, więc robią wszystko, żeby ludzie czuli się docenieni i ważni, bo jedynie w taki sposób chętnie będą wydawali więcej pieniędzy. Programy lojalnościowe to również możliwość zbierania punktów, a uzbieranie konkretnej ich ilości, to opcja otrzymania jakiegoś produktu za free. Choć w rzeczywistości, trudno mówić tu o czymś darmowym, bo żeby mieć odpowiednią ilość punktów, trzeba było zrobić w danym sklepie sporo zakupów, czyli sporo wydać, ale ludzie i tak są zadowoleni, bo w sumie też na tym zyskują. Bywa, że mamy bardzo wiele różnych kart klienta i chodzimy tylko do wybranych sklepów, bo chcemy, przez to otrzymywać ciekawe bonusy.

Budowanie wizerunku marki w InternecieJeżeli mamy zamiar iść z duchem czasu musimy korzystać ze wszystkich kanałów pomocnych w działaniach marketingowych. Jasne jest, że to, jak do teraz działaliśmy, przynosiło efekty, ale jedynie marketing internetowy łódź może sprawić, że wykorzystamy 100% możliwość. Dziś nasza marketingowa rozgrywka musi toczyć się wszędzie, z takim samym impetem, czyli tak samo w rzeczywistym świecie jak i w tym internetowym. Nie można, po prostu, zrezygnować z podejmowania działań marketingowych w sieci, bo konkurencja nas zniszczy i nie będziemy mieli żadnej siły przebicia. Z tego powodu należy poszukiwać najlepszych ludzi od marketingu w sieci i albo spróbować z nimi porozmawiać, albo wziąć z nich przykład (więcej tutaj). Jeśli zostało już stworzone jakieś rozwiązanie, które jest porządne i się sprawdza, to nie szukajmy znowu wzoru na pole koła, skoro go znamy, przejmujmy najlepsze wzorce i udoskonalajmy je, jeśli jest taka konieczność i są do tego możliwości.